ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΚΡΥΧΩΡΙΟΥ
ΑρχικÞ Σελßδα | Το Σχολεßο | Το προσωπικü | Δραστηριüτητες | Εκπαιδευτικü Υλικü  
 
Φωτογραφικü αρχεßο
Τοπικüς Τýπος
Σýλλογος γονÝων
ΣυνδÝσεις
Επικοινωνßα

Τα προγρÜμματα του σχολεßου

Σχολικü Ýτος 2008-2009

Περιβαλλοντικü πρüγραμμα με θÝμα "ΠροσοχÞ – ΦυτοφÜρμακα"

Στο Σχολεßο μας υλοποιÞθηκε περιβαλλοντικü πρüγραμμα με θÝμα «ΠροσοχÞ – ΦυτοφÜρμακα» απü τις Δ´ και Ε´ τÜξεις, με τη μÝθοδο project. Εφαρμüστηκε η ομαδοσυνεργατικÞ μÝθοδος διδασκαλßας και οι μαθητÝς/ τριες χωρßστηκαν σε ανομοιογενÞς ομÜδες.
Σκοπüς μας εßναι η ενημÝρωση των παιδιþν για τη σωστÞ χρÞση των φυτοφαρμÜκων και οι προφυλÜξεις που πρÝπει να λαμβÜνονται απü τους γεωργοýς κατÜ τη διÜρκεια της χρÞσης, αλλÜ και μετÜ απü αυτÞ.
Τα κριτÞρια με τα οποßα Ýγινε η επιλογÞ του θÝματος Þταν:
1. Η γεωγραφικÞ θÝση της περιοχÞς στην οποßα βρßσκεται η σχολικÞ μονÜδα, καθþς η περιοχÞ εßναι αγροτικÞ και γßνεται μεγÜλη και αλüγιστη χρÞση φυτοφαρμÜκων.
2. Οι περισσüτεροι απü τους γονεßς των παιδιþν ασχολοýνται με την καλλιÝργεια βαμβακιοý η οποßα επιδÝχεται μεγÜλες ποσüτητες φυτοφαρμÜκων.
3. Η περιοχÞ διαρρÝεται απü ποτÜμι και η μüλυνση του νεροý απü τα φυτοφÜρμακα εßναι ανησυχητικÞ.
Οι στüχοι μας Þταν:
1. Να γνωρßσουν οι μαθητÝς τις ιδιüτητες των φυτοφαρμÜκων και τις καταστρεπτικÝς συνÝπειες στον ανθρþπινο οργανισμü.
2. Να ενημερωθοýν για τη σωστÞ χρÞση τους μια και εßναι αναγκαßο κακü.
3. Να ευαισθητοποιηθοýν αναφορικÜ με τον τρüπο προστασßας του ανθρþπου κατÜ τη φÜση της χρÞσης, αλλÜ και μετÜ την χρÞση των φυτοφαρμÜκων.
4. Να αποκτÞσουν Ýγκυρη γνþση για το πþς να αντιμετωπßζουν τα διÜφορα σκευÜσματα μÝσα στα οποßα υπÞρχαν φυτοφÜρμακα μετÜ τη χρÞση τους.
5. Να συνεργαστοýν, να αναπτýξουν πρωτοβουλßες, να αυτενεργÞσουν και να αναπτýξουν κριτικÞ στÜση απÝναντι στη χρÞση των φυτοφαρμÜκων.
6. Να μÜθουν να συγκεντρþνουν πληροφορßες, να τις κατανοοýν, να τις αξιολογοýν και να παρÜγουν δικÝς τους.

Στη φÜση της ευαισθητοποßησης Ýγινε αναφορÜ και προβολÞ βßντεο σχετικÜ με την αλüγιστη χρÞση φυτοφαρμÜκων απü τους γεωργοýς, καθþς και με τις συνÝπειες απü αυτÞ. Επßσης, τα παιδιÜ ενημερþθηκαν απü την εκπαιδευτικÞ ομÜδα του Κ.Π.Ε Μουζακßου Καρδßτσας (ΓραμμÝνο Κων/νο, Γκορßλα ΘωμÜ και Γκßκα Αθανασßα) που επισκÝφτηκε το Σχολεßο μας, καθþς και απü γεωπüνους της Δ/νσης Γεωργßας Καρδßτσας, τους κ. ΒλÜχο ΕυÜγγελο και ΚουσιÜ Παýλο, οι οποßοι προσκλÞθηκαν απü τους μαθητÝς/ τριες.
Μεθοδολογßα:
ΔιαθεματικÞ προσÝγγιση του θÝματος και ανακαλυπτικÞ - διερευνητικÞ μÜθηση.
ΜÝθοδος project: Ευαισθητοποßηση, σχεδιασμüς, εφαρμογÞ, επεξεργασßα υλικοý, αξιολüγηση.
Η υλοποßηση του προγρÜμματος εντÜχθηκε στο πλαßσιο της ΕυÝλικτης Ζþνης.
Δραστηριüτητες
1. Οι μαθητÝς χωρßστηκαν σε ομÜδες, συζÞτησαν τους κανüνες εργασßας και καθüρισαν τα θÝματα.
2. ΣυμπλÞρωσαν ερωτηματολüγια σχετικÜ με την μÝχρι τþρα εμπειρßα τους για την χρÞση των φυτοφαρμÜκων και την προστασßα τους απü αυτÜ.
3. ΑνÜλυση νεροý απü τον ποταμü ΚαλÝντζη, πριν τη χρÞση φυτοφαρμÜκων και καταγραφÞ των ευρημÜτων.

 

4. ΑνÜλυση χþματος στο εργαστÞριο του κ. Σιοριüπουλου, στο χωριü ΛεοντÜρι Καρδßτσας και καταγραφÞ των αποτελεσμÜτων.

5. Επßσκεψη στο κτÞμα βιολογικÞς καλλιÝργειας του κ. Σ. ΒασιλÜκου στην Καρδßτσα και ενημÝρωση απü τον ßδιο για τις βιολογικÝς καλλιÝργειες.
6. ΑνÜλυση νεροý απü τον ποταμü ΚαλÝντζη, μετÜ τη χρÞση φυτοφαρμÜκων, καταγραφÞ των ευρημÜτων και σýγκριση της περιεκτικüτητας του νεροý πριν και μετÜ τη χρÞση.
7. ¸ρευνα συλλογÞ και παρουσßαση των πληροφοριþν απü τις ομÜδες εργασßας στην τÜξη.
8. ΠαραγωγÞ προφορικοý και γραπτοý λüγου.

9. ΖωγραφικÞ απü τους μαθητÝς με θÝματα σχετικÜ με τα φυτοφÜρμακα απü την καθημερινüτητÜ τους. 
10. Παρουσßασαν με θεατρικü δρþμενο το πρüγραμμα που υλοποßησαν κατÜ τη διÜρκεια του Ýτους στο ΚινηματοθÝατρο της Καρδßτσας, καθþς και στην τοπικÞ κοινωνßα με πολý επιτυχßα στο τÝλος της σχολικÞς χρονιÜς.

              

 

              

 

11. Δημιοýργησαν ραδιοσπüτ το οποßο περιελÜμβανε μηνýματα προς τους αγρüτες σχετικÜ με τη χρÞση των φυτοφαρμÜκων.
12. Δημιουργßα Video-clip.

Εκπαιδευτικοß που υλοποßησαν το παραπÜνω πρüγραμμα:
ΑσκητÞς Σεραφεßμ
Τζßκας Νßκος

 

                    Πολιτιστικü πρüγραμμα

"Η πολιτιστικÞ ζωÞ του τüπου μου στο παρελθüν μÝσα απü αφηγÞσεις παπποýδων και γιαγιÜδων".


Το παραπÜνω πρüγραμμα υλοποιÞθηκε απü τις Γ´ και ΣΤ´ τÜξεις του Σχολεßου μας. Εφαρμüστηκε η ομαδοσυνεργατικÞ μÝθοδος διδασκαλßας και οι μαθητÝς/ τριες χωρßστηκαν σε ανομοιογενÞς ομÜδες των 3 ατüμων.

             

Στüχοι:
α) Οι μαθητÝς να συλλÝξουν υλικü (φωτογραφßες, αντικεßμενα, αφηγÞσεις, κ. Ü.)
β) Να καταγρÜψουν το προúüν της συλλογÞς αυτÞς.
γ) Να διαχωρßσουν το υλικü που τους ενδιαφÝρει.
δ) Να επεξεργαστοýν το υλικü που συνÝλεξαν.
ε) Να συνεργαστοýν και να αξιολογÞσουν το αποτÝλεσμα.
Σκοποß:
α) Η γνþση για τον παραδοσιακü τρüπο ζωÞς των Μακρυχωριτþν.
β) Η σýγκριση ανÜμεσα στη ζωÞ του χτες και του σÞμερα.
Μεθοδολογßα:
ΔιαθεματικÞ προσÝγγιση του θÝματος και ανακαλυπτικÞ - διερευνητικÞ μÜθηση.
ΜÝθοδος project: Ευαισθητοποßηση, σχεδιασμüς, εφαρμογÞ, επεξεργασßα υλικοý, αξιολüγηση.
Η υλοποßηση του προγρÜμματος εντÜχθηκε στο πλαßσιο της ΕυÝλικτης Ζþνης με διαθεματικÞ προσÝγγιση μÝσα απü το μÜθημα της γλþσσας, της αισθητικÞς αγωγÞς και της μελÝτης του περιβÜλλοντος.
Στη φÜση της ευαισθητοποßησης επισκÝφτηκαν το Σχολεßο μας ηλικιωμÝνοι Üνθρωποι του χωριοý και μÝσα απü τις αφηγÞσεις τους ενημÝρωσαν τα παιδιÜ για την ιστορßα του τüπου τους, τα Þθη και τα Ýθιμα της εποχÞς εκεßνης, τον καραγκοýνικο γÜμο, τις καθημερινÝς ασχολßες των κατοßκων και γενικüτερα θÝματα που αφοροýσαν τη ζωÞ του τüπου στην παλιÜ εποχÞ.
ΚατÜ τη φÜση της υλοποßησης του προγρÜμματος τα παιδιÜ επισκÝφτηκαν την περιοχÞ που Þταν κτισμÝνο το χωριü και η οποßα σÞμερα διαρρÝεται απü ποτÜμι, πλινθüκτιστες κατοικßες οι οποßες σþζονται ακüμη στο χωριü και διαπßστωσαν τη διαφορÜ στα οικοδομικÜ υλικÜ που χρησιμοποιοýνταν για την κατασκευÞ τüτε και σÞμερα.

τεχτ    τεχτ 

                                 τεχτ

ΣυνÝλλεξαν αντικεßμενα απü την καθημερινüτητα των ανθρþπων εκεßνης της εποχÞς, εργαλεßα, σκεýη, ρουχισμü και ενδυμασßες, με τα οποßα δημιοýργησαν με πολý μερÜκι μια Ýκθεση παλιþν αντικειμÝνων στο σχολεßο, την οποßα εξÝθεσαν στους συμμαθητÝς τους,  στους γονεßς, στους εκπροσþπους της ΤοπικÞς Αυτοδιοßκησης και στις ΑρχÝς της εκπαιδευτικÞς κοινüτητας με τη λÞξη του τρÝχοντος σχολικοý Ýτους. 

text     text


text     text   
text     text

                     

Εκπαιδευτικοß που υλοποßησαν το πρüγραμμα:
Παναγιþτης Κüτσιαλος
Σοφßα ΜπαζÞ



Document made with Nvu