ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΚΡΥΧΩΡΙΟΥ
ΑρχικÞ Σελßδα | Το Σχολεßο | Το προσωπικü | Δραστηριüτητες | Εκπαιδευτικü Υλικü  
 
Φωτογραφικü αρχεßο
Τοπικüς Τýπος
Σýλλογος γονÝων
ΣυνδÝσεις
Επικοινωνßα

                Τα προγρÜμματα του σχολεßου

                            Σχολικü Ýτος 2007-2008

                         Πρüγραμμα ΑγωγÞς Υγεßας

ΘÝμα: "ΔιαπροσωπικÝς ΣχÝσεις μεταξý των μαθητþν"

Το παραπÜνω πρüγραμμα υλοποιÞθηκε απü την Γ´ τÜξη του Σχολεßου μας με τη μÝθοδο project. Εφαρμüστηκε η ομαδοσυνεργατικÞ μÝθοδος διδασκαλßας και οι μαθητÝς/ τριες χωρßστηκαν σε ανομοιογενÞς ομÜδες.

    

Σκοπüς μας Þταν να γßνει κατανοητü απü τα παιδιÜ üτι οι ενÝργειες και γενικüτερα η συμπεριφορÜ ενüς ατüμου επηρεÜζει τη συμπεριφορÜ ενüς Þ Üλλων ατüμων και συνεπþς Ýχουμε αλληλεπßδραση και αμοιβαßα ρýθμιση της συμπεριφορÜς. Η αμοιβαιüτητα αυτÞ αποτελεß ουσιαστικü στοιχεßο των διαπροσωπικþν σχÝσεων και χωρßς αυτÞν δεν μποροýμε να μιλοýμε για διαπροσωπικÝς σχÝσεις.
 ΚατÜ την φÜση της ευαισθητοποßησης δüθηκε ιδιαßτερη Ýμφαση στη λÝξη «κλειδß»   των διαπροσωπικþν σχÝσεων που εßναι η επικοινωνßα, δηλαδÞ αποτελεσματικÞ ανταλλαγÞ πληροφοριþν, που ολοκληρþνεται με την εδραßωση αμοιβαßας κατανüησης ανÜμεσα σε δυο Þ περισσüτερα Üτομα, ανÜμεσα σε Ýνα πρüσωπο και μια ομÜδα Þ ανÜμεσα σε δυο Þ περισσüτερες ομÜδες. Τα παιδιÜ στη φÜση αυτÞ ενημερþθηκαν απü Παιδοψυχολüγο του Κ.Δ.Α.Υ την κ. ΠÝτσα ΕλÝνη, η οποßα  μετÜ την ενημÝρωση, συζÞτησε με τους μαθητÝς τις εξελßξεις που μπορεß να Ýχει μια σχολικÞ τÜξη και τα παιδιÜ κατÝγραψαν τα παρακÜτω:

  • Ο μαθητÞς μπορεß να εßναι απÝναντι στους συμμαθητÝς του ως κοινü.
  • Ο μαθητÞς και οι συμμαθητÝς του εργÜζονται δßπλα –δßπλα αλλÜ ατομικÜ ο καθÝνας.
  • Ο μαθητÞς και οι συμμαθητÝς του αναπτýσσουν διαπροσωπικÝς σχÝσεις, δηλαδÞ αποτελοýν πραγματικÞ ομÜδα.
  • Η θÝση του δασκÜλου στην τÜξη, για την ανÜπτυξη των διαπροσωπικþν σχÝσεων και συνεπþς της ομÜδας, εßναι θÝση μÝρος του συνüλου. ΑπÝχει απü την καθÝδρας θÝση και την μετωπικÞ διδασκαλßα Þ και της ερωτηματικÞς στÜσης.
  • Η üλη διαμüρφωση του κλßματος της τÜξης επηρεÜζει θετικÜ Þ αρνητικÜ το μαθητÞ και ποτÝ ουδÝτερα.

Οι στüχοι μας Þταν να αντιληφθοýν τα παιδιÜ üτι:

  • Η επικοινωνßα ολοκληρþνεται üταν υπÜρχουν δυο Þ περισσüτεροι Üνθρωποι.
  • Η προûπüθεση για επικοινωνßα εßναι η ενσυνεßδητη Üσκηση απ’ αυτÜ επικοινωνιακþν διαδικασιþν (Πομποý –ΔÝκτη).
  • Η ýπαρξη μηνýματος κοινοý ενδιαφÝροντος για τους συμμετÝχοντες.
  • Τα Üτομα να εκφρÜζουν ελεýθερα τις απüψεις τους.
  • ΣυστÞματα σταθερþν συμβüλων, για την εξυπηρÝτηση τη μετÜδοση του νοÞματος (λÝξεις, εικüνες, χειρονομßες, γλþσσα των αντικειμÝνων και πρÜξεων, ακüμη και της σιωπÞς).

Τα κριτÞρια με τα οποßα Ýγινε η επιλογÞ του θÝματος βασßστηκαν στο üτι η επικοινωνßα σÞμερα παρÝχει:

        • ΕνημÝρωση
        • Δυνατüτητα Üσκησης επιρροÞς
        • ΑπαλλαγÞ απü την Ýνταση
        • ΒÜση για κατανüηση και
        • Συνεργασßα μεταξý ατüμων, ομÜδων και λαþν.

Μεθοδολογßα:
ΔιαθεματικÞ προσÝγγιση του θÝματος και ανακαλυπτικÞ - διερευνητικÞ μÜθηση.
ΜÝθοδος project: Ευαισθητοποßηση, σχεδιασμüς, εφαρμογÞ, επεξεργασßα υλικοý, αξιολüγηση.
Η υλοποßηση του προγρÜμματος εντÜχθηκε στο πλαßσιο της ΕυÝλικτης Ζþνης.
Δραστηριüτητες
1. Οι μαθητÝς χωρßστηκαν σε ομÜδες και συζÞτησαν τους κανüνες εργασßας.
2. ΣυμπλÞρωσαν ερωτηματολüγια σχετικÜ με τις καθημερινÝς διαπροσωπικÝς τους σχÝσεις και Ýκαναν ανßχνευση των προûποθÝσεων κÜτω απü τις οποßες προÝκυψαν οι σχÝσεις αυτÝς.
3.Επικοινþνησαν προφορικÜ, γραπτÜ, με μηνýματα ηλεκτρονικÜ, αλλÜ και με το σþμα τους μÝσα απü δραματοποßηση θεμÜτων της καθημερινÞς ζωÞς.

4.Οι μαθητÝς ζωγρÜφισαν θÝματα της σχολικÞς ζωÞς και Ýκαναν «κολÜζ» με θÝμα τα εßδη επικοινωνßας.

    

5. Παρουσßασαν με θεατρικü δρþμενο στην τοπικÞ κοινωνßα, στην αυλÞ του σχολεßου, στο τÝλος της σχολικÞς χρονιÜς το πρüγραμμα που υλοποßησαν κατÜ τη διÜρκεια του Ýτους.
9. Η παρουσßαση Ýγινε και στο ΚινηματοθÝατρο Καρδßτσας και την παρακολοýθησε το κοινü και πολλÜ σχολεßα της πüλης.

Εκπαιδευτικüς που υλοποßησε το παραπÜνω πρüγραμμα:
Τζßκας Νßκος

 

Πρüγραμμα ΑγωγÞς Υγεßας

        ΘÝμα: "ΔιατροφÞ και ΔιατροφικÝς ΣυνÞθειες"

 

Το παραπÜνω πρüγραμμα υλοποιÞθηκε απü τις Α´ και Β´ τÜξεις του Σχολεßου μας. Εφαρμüστηκε η ομαδοσυνεργατικÞ μÝθοδος διδασκαλßας και οι μαθητÝς/ τριες χωρßστηκαν σε εταιρικÝς ομÜδες.
Οι στüχοι μας Þταν:
Γνωστικοß: υγιεινÝς συνθÞκες διατροφÞς.
Συναισθηματικοß: Üσκηση ομαδικÞς εργασßας, ανÜληψη πρωτοβουλιþν απü τους μαθητÝς.
Ψυχοκινητικοß: συνεργασßα, επικοινωνßα, ανÜληψη δραστηριοτÞτων.
Τα κριτÞρια με τα οποßα Ýγινε η επιλογÞ του θÝματος εßναι:
1. Η υγιεινÞ διατροφÞ αφορÜ Üμεσα τα παιδιÜ της σχολικÞς ηλικßας.
2.Στην ηλικßα αυτÞ Ýχουμε σταθεροποßηση των διατροφικþν συνηθειþν & δεξιοτÞτων, που Ýχουν Üμεση επßπτωση στην υγεßα τους.
Σκοπüς του προγρÜμματος Þταν να γßνει τρüπος ζωÞς η υγιεινÞ διατροφÞ.
Για την ευαισθητοποßηση των μαθητþν/ τριþν επισκÝφτηκε το σχολεßο μας ο παιδßατρος κ. ΜουτσανÜς και ενημÝρωσε τα παιδιÜ για τη σημασßα της διατροφÞς στην ανÜπτυξη αλλÜ και στην γενικüτερη υγεßα του ανθρþπου.
Μεθοδολογßα:
ΔιαθεματικÞ προσÝγγιση του θÝματος και ανακαλυπτικÞ - διερευνητικÞ μÜθηση.
ΜÝθοδος project: Ευαισθητοποßηση, σχεδιασμüς, εφαρμογÞ, επεξεργασßα υλικοý, αξιολüγηση.
Η υλοποßηση του προγρÜμματος εντÜχθηκε στο ημερÞσιο πρüγραμμα μÝσα απü το μÜθημα της γλþσσας, της αισθητικÞς αγωγÞς και της μελÝτης του περιβÜλλοντος.
Θεματολογßα προγρÜμματος:
1. Η τροφÞ μου (εßδη τροφßμων -ποσüτητα-ατομικÝς επιλογÝς).
2. Το γεýμα (τρüφιμα – ομÜδες τροφþν- θρεπτικÝς ουσßες- πρωινü- πρüχειρο φαγητü- μεσογειακÞ διατροφÞ -υγιεινü γεýμα).
3. Η μαγεßα της κουζßνας ( τρüποι μαγειρÝματος- υγιεινÝς συνταγÝς- προφυλÜξεις).
4. Το ταξßδι της τροφÞς: Απü τη φýση στο πιÜτο μας (αποθÞκευση- συντÞρηση- ψýξη- κατÜψυξη- πÜστωμα- κονσÝρβα).
5. Διαιτολüγιο – ασθÝνειες.
6. ΑγορÜ προúüντων-διαφÞμιση (παρουσßαση τροφßμων- τρüποι διαφÞμισης- Üντληση πληροφοριþν απü τις ετικÝτες).
Δραστηριüτητες
1. Οι μαθητÝς χωρßστηκαν σε ομÜδες, συζÞτησαν τους κανüνες εργασßας και καθüρισαν τα θÝματα.
2. ΣυμπλÞρωσαν ερωτηματολüγια σχετικÜ με τις διατροφικÝς τους συνÞθειες και Ýκαναν ανßχνευση γνþσεων σε θÝματα διατροφÞς.
3.ΕπισκÝφτηκαν καταστÞματα τροφßμων üπως παντοπωλεßο, μανÜβικο, κρεοπωλεßο, αρτοποιεßο, ζαχαροπλαστεßο, ψαρÜδικο, καθþς και εργαστÞριο παρασκευÞς τυριοý.
4.Οι μαθητÝς Ýκαναν «κολÜζ» με θÝμα τα εßδη διατροφÞς που Ýχουν τα καταστÞματα.

5. Χωρßσανε τα εßδη σε ομÜδες τροφßμων και με την βοÞθεια του κ. Μαγουλιþτη Απüστολου (Επßκουρου ΚαθηγητÞ του Πανεπιστημßου Θεσσαλßας, ΤμÞμα ΠροσχολικÞς ΑγωγÞς) κατασκεýασαν με εφημερßδες και χρþματα τρüφιμα τα οποßα κατηγοριοποßησαν και τα τοποθÝτησαν  στην τροφικÞ πυραμßδα.
6. ΠαρÞγαγαν προφορικü και γραπτü λüγο.
7. Ακολοýθησε Ýρευνα συλλογÞ και παρουσßαση των πληροφοριþν απü τις ομÜδες εργασßας στην τÜξη.     

ομÜδα Α
ομÜδα Β
ομÜδα Γ
ΓαλακτοκομικÜ
Φροýτα -λαχανικÜ
ΚρÝατα
ΓÜλα …
ΑχλÜδι …
Κοτüπουλο …
Γιαοýρτι …
ΦασολÜκια…
Αυγü …
ΤυριÜ, παγωτÜ …
ΛÜχανο …
ΑλλαντικÜ …

8. Παρουσßασαν με θεατρικü δρþμενο στην τοπικÞ κοινωνßα, στην αυλÞ του σχολεßου, στο τÝλος της σχολικÞς χρονιÜς το πρüγραμμα που υλοποßησαν κατÜ τη διÜρκεια του Ýτους.

                  

9. Η παρουσßαση Ýγινε και στο ΚινηματοθÝατρο Καρδßτσας και την παρακολοýθησε το κοινü και πολλÜ σχολεßα της πüλης.

Εκπαιδευτικοß που υλοποßησαν το παραπÜνω πρüγραμμα:
Κüτσιαλος Παναγιþτης
Μερεντßτη Ντßνα

  Περιβαλλοντικü πρüγραμμα 

 ΘÝμα: «Προστασßα των δασþν απü τις πυρκαγιÝς»

Το παραπÜνω πρüγραμμα υλοποιÞθηκε απü τις Ε´ και ΣΤ´ τÜξεις του Σχολεßου μας με τη μÝθοδο project. Εφαρμüστηκε η ομαδοσυνεργατικÞ μÝθοδος διδασκαλßας και οι μαθητÝς/ τριες χωρßστηκαν σε ανομοιογενÞς ομÜδες.
Στüχος μας Þταν να αναδειχτεß η μεγÜλη σημασßα που Ýχουν τα δÜση στη ζωÞ μας, η ανÜπτυξη θετικÞς στÜσης απÝναντι στην προστασßα τους απü τις πυρκαγιÝς και η συνεργασßα μεταξý των μαθητþν/ τριþν. 
Στη φÜση της ευαισθητοποßησης Ýγινε αναφορÜ και προβολÞ βßντεο σχετικÜ με τις πυρκαγιÝς στο νομü Ηλεßας, καθþς και προβολÞ εικüνων που αφοροýσαν το πþς θα εßναι η γη χωρßς δÜση εξαιτßας των πυρκαγιþν. Τα παιδιÜ ανταποκρßθηκαν, βρÞκαν πληροφορßες απü διαφορετικÝς πηγÝς üπως εφημερßδες, περιοδικÜ, εγκυκλοπαßδειες, βιβλßα, internet. ΣυμπλÞρωσαν ερωτηματολüγια σχετικÜ με το θÝμα και Ýκαναν ανßχνευση γνþσεων σε θÝματα περιβÜλλοντος.

ΚατÜ τη διÜρκεια υλοποßησης του προγρÜμματος οι μαθητÝς επισκÝφτηκαν την πυροσβεστικÞ Καρδßτσας και παρακολοýθησαν κατÜσβεση εικονικÞς πυρκαγιÜς απü τους πυροσβÝστες. Οι ειδικοß που επισκÝφτηκαν το σχολεßο μας ýστερα απü πρüσκληση των μαθητþν, Ýδωσαν τις δικÝς τους πληροφορßες στις ερωτÞσεις τους και ακολοýθησε συζÞτηση πÜνω στο θÝμα αυτü. ΑποκτÞθηκε με αυτüν τον τρüπο μßα σφαιρικÞ αντßληψη και Ýγκυρη γνþση για την χρησιμüτητα των δασþν και την προστασßα αυτþν απü τις πυρκαγιÝς. Επßσης, οι μαθητÝς Ýμαθαν να συγκεντρþνουν πληροφορßες, να τις κατανοοýν, να τις αξιολογοýν και να παρÜγουν δικÝς τους.
Επßσης, στις φÜσεις του προγρÜμματος παρÞγαγαν γραπτü λüγο, ασχολÞθηκαν με ζωγραφικÞ και κολÜζ και συμμετεßχαν σε θεατρικü δρþμενο το οποßο αφιÝρωσαν στον πλÜτανο της αυλÞς του σχολεßου. 

                                      

Στο τÝλος της σχολικÞς χρονιÜς παρουσßασαν στο κοινü τις δραστηριüτητÝς τους με πολý επιτυχßα.

Ο τοπικüς τýπος και η αθηναúκÞ εφημερßδα Ελευθεροτυπßα Ýγραψαν θετικÜ σχüλια για την παρουσßαση περιβαλλοντικοý προγρÜμματος απü τους μαθητÝς/ τριες του δημοτικοý σχολεßου Μακρυχωρßου Καρδßτσας. 

Εκπαιδευτικοß που υλοποßησαν το παραπÜνω πρüγραμμα:
ΑσκητÞς Σεραφεßμ
Κßτσιου ΕλÝνη




Document made with Nvu